უკრაინის რამდენიმე აეროპორტი, სავარაუდოდ, წელს განაახლებს მუშაობას. ამისთვის ტექნიკური და სხვა შესაძლებლობები არის, თუმცა ამისათვის პოლიტიკური გადაწყვეტილებაა საჭირო, რომელიც სავარაუდოდ იქნება მიღებული.

ამის შესახებ ლვოვის მერმა ანდრეი სადოვიიმ ინტერვიუში განაცხადა.

“უკრაინაში წელს რამდენიმე აეროპორტი დაიწყებს ოპერირებას. ამის ტექნიკური და სხვა შესაძლებლობები არსებობს. პოლიტიკური გადაწყვეტილება უნდა იყოს, ალბათ, იქნება”, – განაცხადა მერმა.

სადოვიმ ხაზი გაუსვა ქვეყნის ყოფნის მნიშვნელობას მსოფლიო საავიაციო რუკაზე, რადგან, მისი თქმით, ეს არის უსაფრთხოებისა და საერთაშორისო ყოფნის საკითხი. მან ისრაელის მაგალითი მოიყვანა, რომელმაც ომის დროს უზრუნველყო თელავივის აეროპორტის ფუნქციონირება. ეს იყო ერთადერთი ხიდი, რომელიც აკავშირებდა ისრაელის დედაქალაქს მსოფლიოსთან.

“და ეს იყო პირადი პასუხისმგებლობა. მადლობა ღმერთს, არც ერთი თვითმფრინავი არავის ჩამოუგდია. ისრაელის ავიაკომპანიის ყველა თვითმფრინავს ფრთების ქვეშ აქვს სპეციალური აღჭურვილობა, რომელიც გამოიყენება თავდასხმის საშიშროების შემთხვევაში და ა.შ. მსოფლიომ უკვე გავიარეთ, სხვა გზა არ გვაქვს, უნდა ვიცხოვროთ ომის დროს“, – ხაზგასმით აღნიშნა ქალაქის მეთაურმა.

დანილო ჰალიცკის ლვოვის საერთაშორისო აეროპორტმა ასევე მიუთითა ფრენების გახსნის შესაძლებლობაზე. მათ აღნიშნეს, რომ „საომარი მდგომარეობის დროს სამოქალაქო ავიაციის ფრენების გახსნის შესაძლებლობას სწავლობენ, იმ პირობით, რომ დაკმაყოფილდება საჰაერო ხომალდის, მგზავრებისა და ინფრასტრუქტურის უსაფრთხოების ყველა მოთხოვნა“.

„შემუშავდა მგზავრების ევაკუაციის ოპერატიული დოკუმენტი და მიმდინარეობს ხალხის ევაკუაციის პროცედურების მიმდინარე ტრენინგი“, – ნათქვამია განცხადებაში.

შეგახსენებთ, რომ 2025 წელს უკრაინამ შესაძლოა გახსნას ლვოვის აეროპორტი და განაახლოს საჰაერო მიმოსვლა, რომელიც 2022 წელს ქვეყანაში რუსეთის შეჭრის შემდეგ შეჩერებული იყო მთელი ქვეყნის მასშტაბით. კიევი თითქმის ერთი წელია აწარმოებს მოლაპარაკებებს ევროპის საავიაციო ხელისუფლებასთან და ავიაკომპანიებთან გარკვეული საჰაერო მიმოსვლის აღდგენის შესახებ, თქვა ელისონმა.

საგულისხმოა, რომ 2022 წლის 24 თებერვალს უკრაინის საჰაერო სივრცე სამოქალაქო ავიაციისთვის დაიხურა. ეს იმას ნიშნავდა, რომ ნებისმიერ სამოქალაქო თვითმფრინავს არ შეეძლო უკრაინის ტერიტორიიდან აფრენა და გადაფრენა, და ის, ვინც უკვე ჰაერში იყო, დასვეს.

საავიაციო ინდუსტრიაში ევროპული კანონმდებლობის სპეციფიკიდან გამომდინარე, უკრაინულ კომპანიებს შეეძლოთ ჩარტერული და გეგმური ფრენების განხორციელება მხოლოდ უკრაინიდან ევროპაში და პირიქით, ადამიანების გადაყვანის შესაძლებლობის გარეშე, მაგალითად, ვარშავიდან ბერლინში. ფაქტობრივად, უკრაინულმა ავიაკომპანიებმა ხელიდან გაუშვეს ფრენის შესაძლებლობა.

ერთ-ერთმა ამ კომპანიამ, SkyUp Airlines-მა, იპოვა გამოსავალი, რომელიც მას გადარჩენისა და ოპერირების გაგრძელების საშუალებას მისცემდა.