მსოფლიოში 2024 წელს საქმიანი მოგზაურების 78%-ი დაზარალდა მოგზაურობის შეფერხებით. საერთო ჯამში, ფორსმაჟორული მოვლენების რაოდენობა იგივე იყო, რაც ერთი წლის წინ, მაგრამ მათი მიზეზები მნიშვნელოვნად განსხვავდებოდა რეგიონის მიხედვით, ნათქვამია მოგზაურობის მართვის პლატფორმის TravelPerk-ის მოხსენებაში.
მისი შედგენისას ანალიტიკოსებმა გაითვალისწინეს 4 ათასი საქმიანი მოგზაურის გამოცდილება დიდი ბრიტანეთიდან, აშშ-დან, გერმანიიდან და ესპანეთიდან და ასევე გააანალიზეს საერთაშორისო საჰაერო სერვისების მონაცემები.
კვლევის მიხედვით, საქმიანი მოგზაურობის შეფერხება რესპონდენტთა 27%-ისთვის გამოწვეული იყო ფრენების გაუქმებით, ხოლო საქმიანი მოგზაურობის გამოკითხულთა 21%-ისთვის დაზარალდა არასასურველი მეტეოროლოგიური პირობების და სატრანსპორტო კომპანიების თანამშრომლების გაფიცვების გამო.
ამ გარემოებების შედეგად, საქმიანი მოგზაურების 41%-მა გამოტოვა ან დააგვიანა საქმიანი შეხვედრები, 40%-მა კი დამატებითი ხარჯები გასწია სასტუმროში ყოფნისა და ბილეთების ხელახლა დაჯავშნას გამო.
საქმიანი მოგზაურების მესამედზე მეტი (36%) იძულებული გახდა ზეგანაკვეთური ემუშავა სამუშაო საათების კომპენსაციის მიზნით და 85%-მა განაცხადა, რომ ეს გავლენას ახდენდა მათ პროდუქტიულობაზე.
კვლევამ ასევე დაადგინა, რომ სატრანსპორტო კომპანიების თანამშრომლების გაფიცვები იყო მოგზაურობის შეფერხების ყველაზე გავრცელებული მიზეზი ბრიტანელი და გერმანელი საქმიანი მოგზაურებისთვის წელს (27% და 29% შესაბამისად), ხოლო აშშ-ს ბიზნეს მოგზაურებს ჰქონდათ ყველაზე მეტი ფრენის გაუქმება (139,777 მარტიდან სექტემბრამდე). და ცუდი ამინდის გამო შეფერხებები (30%).
რაც შეეხება ხელოვნურ ინტელექტის მხარდაჭერას ასეთ სიტუაციებში, გამოკითხულთა მხოლოდ 10% ამჯობინებს ჩატბოტებთან კომუნიკაციას.