Hilton-ისა და Ipsos-ის მიერ ჩატარებული ბოლო გლობალური გამოკითხვის თანახმად, 2024 წელს ტურისტები, სავარაუდოდ, პრიორიტეტს მიანიჭებენ მოგზაურობას დასვენების მიზნით, უმეტესობა მიუთითებს იმაზე, რომ მათ სურთ თავიანთი მომავალი მოგზაურობები ძალების აღდგენაზე იყოს ორიენტირებული.

ეს არის დასკვნები სასტუმროს ოპერატორის მესამე წლიური ანგარიშიდან მოგზაურობის ტენდენციებზე: What Millennials, Gen Z, Gen X and Baby Boomers Tell Us About Travel in the Year Ahead.

კვლევა სიღრმისეულად განიხილავს, თუ როგორ უყურებს თითოეული თაობა მოგზაურობას, Gen Z-დან დაწყებული საზრიან Baby Boomers-მდე.

კვლევისას ექსპერტებმა გაანალიზეს 10000-ზე მეტი ადამიანის პასუხი ცხრა ქვეყნიდან, 60 მოგზაურის ვიდეო დღიურები შეერთებული შტატებიდან და ინტერვიუები Hilton-ის ათობით ინსაიდერთან. დოკუმენტი ხაზს უსვამს ოთხ ტენდენციას, რომლებიც უახლოეს მომავალში სავარაუდოდ, გახდება კატალიზატორი ცვლილებებისა და ინოვაციების სამოგზაურო ინდუსტრიაში.

1. მოგზაურები ჩადებენ ინვესტიციას ძილში.

კარგი ღამის ძილი სახლიდან მოშორებით არის ტენდენცია, რომელიც უფრო გაძლიერდა პანდემიის შემდეგ. მოგზაურებმა დაიწყეს დასვენებისა და რელაქსის ძიება. აქედან გამომდინარე, პოპულარული იქნება პროდუქტები და ბრენდები, რომლებიც შეესაბამება ამ ტენდენციას.

უფრო მეტიც, ამ მხრივ Gen Z ყველაზე მოთხოვნადია. ფაქტობრივად, 21% აკონტროლებს სამუშაო გრაფიკს და 25% თავს არიდებს ალკოჰოლის დალევას ძილის წინ.

2. „დაკავშირება“ და პერსონალიზაცია.

გლობალური გამოკითხულთა დაახლოებით 80%-მა თქვა, რომ მათთვის მნიშვნელოვანია მოგზაურობის დაჯავშნა მთლიანად ონლაინ რეჟიმში, მათ შორის იყვნენ მილენიალთა 86% და ზუმერების 83%. გამოკითხულთა 76%-მა კი თქვა, რომ აფასებს სამოგზაურო აპებს, რომლებიც „ამცირებენ სტრესს მოგზაურობის დროს“.

3. ახალი გამოცდილების ძიება.

ადამიანები სულ უფრო მეტად ანიჭებენ უპირატესობას გამოცდილებას და არა საგნებს. სხვათა შორის, მოგზაურთა 64% მთელს მსოფლიოში უკვე ცდილობს შეამციროს პირადი ხარჯები, რათა 2024 წელს დასასვენებლად გაემგზავროს.

საინტერესოა, რომ მოგზაურობის დაგეგმვისას ყურადღება გამახვილებულია კულინარიულ გამოცდილებაზე. მეორე ადგილზეა კვლევა და თავგადასავალი, თაობა Z და მილენიალები (თითოეული 52%) ამ მიზნებზე მეტს ხარჯავენ, ვიდრე სხვა თაობები.

4. განზავებული ბიზნეს ტურიზმი.

პანდემიის შემდეგ, ბიზნესის კეთების მიდგომები მნიშვნელოვნად შეიცვალა, მათ შორის თუ როდის, სად და როგორ ავითარებენ. შედეგად, გაძლიერდა დასვენებისა და საქმიანი მოგზაურობის გაერთიანებისა და მივლინებების გაფართოების ტენდენცია.

Gen Z-ისა და მილენიალი საქმიანი მოგზაურების მესამედზე მეტი ამბობს, რომ გეგმავს საქმიანი მოგზაურობის გაგრძელებას სამუშაო შეხვედრების წინ ან მის შემდეგ შვებულებაში, ხოლო საქმიანი მოგზაურების 24% მთელ მსოფლიოში გეგმავს ახალ წელს მეგობრის ან ოჯახის წევრის მივლინებაში წაყვანას.